maanantai 17. heinäkuuta 2017

Talvilomalla heinäkuussa

Helou taas! :)

Terkkuja taas täältä pallon toiselta puolelta. Oon nyt reilun viikon ollu lomalla ja vielä toinen viikko jäljellä ennen kuin kolmas jakso starttaa koulussa! Täällä on siis jokaisen jakson jälkeen parin viikon loma, oikein mukava järjestely jota Suomikin vois harkita koeviikon sijasta :D Viime loma hujahti melkein kokonaan Eteläsaaren reissussa, joten tällä lomalla halusin ihan vaan ottaa rennosti ja viettää aikaa täällä kotikaupunki Hamiltonissa perheen ja kavereiden kanssa. Ja näin oon tehnytkin!

Täällähän eletään nyt keskitalvea, joskaan se ei siltä kyllä tunnu; kylmimmät päivät muistuttaa suomalaista syksyä ja parhaat päivät on parempia kuin suurin osa suomalaisista kesäpäivistä, lämpöasteet pyörii siinä 5-18 asteessa. Ainoastaan yöt on tähän mennessä tuottanu tuskaa kun talojen eristys ei täällä oo kovin kehittyny, mutta peittoja peittojen päälle niin kyllä se siitä! Talvelta tää ei tunnu myöskään siks että vaikka monet puut on menettäny lehtensä, maisema pysyy silti kutakuinkin vihreenä eikä nurmikot esimerkiks kellastu niinkuin Suomessa. Eikä täällä missä mä asun sada lunta, tosin Eteläsaarella oli vasta pari päivää sitten oikein kunnon lumimyrsky ja täällä Pohjoissaarellakin oli paikoittain teitä suljettu lumentulon takia. Ja se oli uutisten ykkösotsikkona! :D

Elämä rullaa täällä siis oikein mallikkaasti. Loman alussa puolivuosi-oppilaat lähti takas kotimaahansa, mikä tarkottaa sitä että mun vaihtovuosi alkaa olla puolessavälissä... Ihan käsittämätöntä. Kyllähän mä saatoin arvata että aika tulee menemään nopeesti mutta en mä kyllä ihan tätä osannu odottaa. Vaikka kotiinpaluu tuntuukin vielä kaukaiselta, alkaa se kummitella mielessä yhä useammin. Ajan juokseminen on tullut tutuksi, joten oon hyvinkin tietoinen siitä että vaihtovuoden maaliviiva häämöttää horisontissa ja jokainen päivä vie lähemmäksi sitä. Se tuleekin sitten olemaan ihan omanlaisensa työmaa... :D Mutta eipä sitä kannata ihan vielä alkaa murehtia! Nyt oon vielä visusti täällä, elämässä tätä mahtavaa ja ihmeellistä vaihtovuotta, ja paljon koettavaa on vielä edessä!

 Talvimaisema omalta takapihalta
 Hamiltonin AFS -vaihtarit vikaa kertaa yhessä ennen kuin lukukausioppilaat Hannah (Saksa) ja Fiorella (Argentiina) suuntasi takasin kotiin!
 Oltiin järkätty Fiorellalle ja Hannahille yllätys ja vietiin ne eka rullaluistelemaan ja sit oltiin kaikki meillä yötä. Naapurin tytön eli sveitsiläisen Julien kanssa leivottiin herkkuja, viimeistä murua myöten katosivat :D

Sitten oltiin piknikillä Hamilton Gardensissa Julien (Sveitsi), Julian (Saksa) ja kiwi-kavereiden Brooken ja Aidenin kanssa:
(kuvat tarkemmaksi klikkaamalla!)

 Vasemmalta: Brooke, Julie ja minä
Ja Julia liittyi seuraan :D
 Aiden & me vaihtarit


 Lounasta! Pita Pit on jotain Subwayn ja rullakebabin välistä... Vois levitä Eurooppaankin mun puolesta!


 Naapurini Julie <3



Ja seuraavakin päivä sattui olemaan aurinkoinen joten suunnattiin samalla porukalla keskustaan lounaalle, kahveille ja kävelylle!

 Kävelyreitti Lake Rotoroan ympäri
Dunkin Donuts!
 Melkein kaikki keskustan sushi-paikat on tullu testattua. Tässä tuotteita tämänhetkisestä lempparista, tuolla kun on kaikki 1$ eli noin 60 senttiä! Sekä maha että lompakko kiittää!!!
 Julie ja Aiden
 Sitten olin yötä Savannahin luona, jossa oli tämmöinen kissavauva
 ...ja seuraavana päivänä pääsin tapaamaan tällaisen ihka oikean ihmisvauvan. Mun hostveli ja sen vaimo sai toisen tyttärensä viime viikon lopussa eli mun hostvanhemmat sai siis jatkoa lapsenlapsikatraaseen! Tässä Georgia, alle 24h vanha. Olihan se aika ihmeellinen... niin pieni!


 Auringonlasku x2

Yökylä Julien kanssa! Laitettiin kulmakarvat ojennukseen ja värjäykseen



Sunnuntai-aamiainen... Namia!!

 Ja iltapäiväkävely Waikato-joen rannalla. Suomalaisen näkökulmasta ei ihan tyypillinen talvimaisema!


Näin on siis loma tähän asti sujunut, kavereiden ja perheen laatuseurassa. Vielä on toinen viikko lomaa jäljellä, ja suunnitelmat on kutakuinkin samat kuin tähän asti! Nauttikaahan tekin siellä Suomessa lomasta ja kesästä, kun sitä vielä riittää! <3

- Eve






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti