maanantai 13. maaliskuuta 2017

Synttäriviikonloppu

Moikka!

Taas on yksi viikko hujahtanu niin että huhhuh. Mutta ei mikä tahansa viikko, vaan oikeestaan täällä on ollut vähän juhlahumua koska mulla oli perjantaina synttärit, 17-vee, jee! En tosiaankaan odottanu mitään erikoista, mutta oli ihanaa huomata miten hostperhe ja kaverit siltikin muisti mua. Oikeestaan musta tuntuu että synttärit ja kaikki muutkin vähänkään erikoiset päivät ja juhlapyhät otetaan täällä paljon vakavemmin kuin Suomessa ja ilo otetaan irti kaikesta arjesta poikkeavasta :D

Alunperinhän mun piti lähteä muiden vaihtareiden kanssa sinne Tongariro Crossing Tripille viikonloppuna, mutta huonojen sääolosuhteiden takia reissu siirtyi seuraavalle viikonlopulle. Ihan hyvä näin - olis ollut kamalaa matkustaa koko porukan kanssa Taupoon vain todetaksemme että sää on liian huono tai vaarallinen ja koko homma olis menny enemmän tai vähemmän läskiksi. Tosiaankin melkein koko loppuviikon oli tosi huono sää ja vettä satoi kaatamalla, ilmeisesti ensimmäinen syysmyrsky... Tongariro Crossing Trip on siis luvassa tällä viikolla mutta synttärisuunnitelmat meni tällä kertaa uusiksi!

(kuvien laatu on aika huono tällä kertaa koska suurin osa otettu puhelimella, mutta klikkaamalla saa ainakin isommaksi jos ei tarkemmaksi!)
 Jessican taideteos, ai että oli namia!
 Synttärikolmikko - Trent ja Aiden
Kyllähän se ruoka maistuu vaihtareille... Kiloista viis! t. minä ja saksalainen Julia

Vaikka mun synttärit oli siis virallisesti perjantaina, alkoi juhlinta jo viikon puolestavälistä. Yhteensä kolmella mun kaveriporukasta sattui olemaan synttärit samalla viikolla, joten Jessica leipoi meille kakun joka jaettiin kristillisesti keskiviikkona! Vähän parempi koululounas :D

Sain mun hosteilta tommosen ihanan pörröisen aamutakin! Voisin elää loppuelämäni toi päällä <3

Kun sitten heräsin perjantai-aamuna ja lähdin puoliunessa tallustamaan huoneestani etsimään vettä, olin pissata housuun pelästyksestä kun kävelin mun huoneen ovesta ulos ja napsautin tommosen "Happy Birthday" -nauhan poikki :D Mun hostit oli teipannu noita ympäri taloa! En tosiaankaan odottanu mitään ihmeellisyyksiä mun synttäreiltä, mutta toisin kävi, sekä hostit että koulukaverit hemmotteli mua kyllä niin että huhhuh :D

Nämä tyypit <3 Vasemmalta: Gina (jota vieläkin luullaan joko mun siskoksi tai ainakin vähintään toiseksi vaihtariksi!!), Savannah, Jessica - kakkutyttö!! - Trent ja Julia.

 Blonde power!!

Outdoor Education kamut Britney ja Ighsaan

No sitten. Yks tyttö mun draamatunnilta sattui pitämään juhlia just perjantaina ja oli kutsunu mut sinne aiemmin, mutta tietenkin kieltäydyin koska luulin etten oo kotona. Kun reissu peruuntui, pääsin sittenkin ekoihin paikallisiin pirskeisiin! Oli superhauska ilta, aika samanlaista menoa kuin Suomessakin - musiikkia, tanssia ja sosialisointia siis!



Kakku numero kaksi

Lauantai-iltana mentiin sit hostien ja mun hostäidin ja sen miehen kanssa varsinaiselle synttäri-illalliselle Bingy's -nimiseen ravintolaan kaupunkiin. En oo ikinä nähny mitään vastaavaa, siellä nimittäin kerättiin RAAKAA ruokaa kulhoihin ja sit vietiin se kokille joka paisto sen kypsäks sun silmien edessä! Ja uuden annoksen sai hakea niin monta kertaa kuin napa veti :D Jälkkäriksi tarjolla oli vielä pannareita ja jätskiä... Nam! Ja kun tultiin kotiin nautittiin vielä vähän lisää ruokaa, nimittäin synttärikakku numero kakkosta. Ainakaan herkuista ei ole siis ollut puute kuluneina päivinä!

Mahtava viikko taas takanapäin, mutta kyllä alkaa väsymys myös vähän saada otetta - en oo paljoa saapumiseni jälkeen täällä lepäilly vaan ollu käytännössä joka päivä menossa johonkin suuntaan. Ei sillä että se olisi huono asia, ainakin tiedän ottavani kaiken irti jokaisesta päivästä täällä! <3

Iso kiitos vielä kaikille sinne Suomeen ihanista synttäritoivotuksista, on ihan mahtavaa kuulla että joku lukee tätä blogia ja että voin tätä kautta jakaa mun kokemuksia sinne kauas! Paljonpaljon haleja <3 !!

And for you kiwi's out there... Thank you for making my time here so amazing! x

Kuulemisiin!

- Eve

2 kommenttia:

  1. Se flunssasi taitaa olla onnellisesti ohi. Hoituiko vanhalla ja tutulla rutiinilla vai oliko siellä omia hoitovirityksiä?

    VastaaPoista
  2. Eve, tämä tätönen lukee todella mielellään tarinoitasi. Olet taitava kirjoittaja.

    VastaaPoista